wtorek, 27 października 2015

Czechy z dzieckiem - Czeski Raj

Czeski Raj. Ostatni przystanek w naszej podróży po Czechach. Lawendowy domek, skalne miasta, głębokie doliny, zamki i lasy. Najpyszniejsze sernikobrownie, jakie jedliśmy i litry wypitej bezonady. Lawenda, wrzos, wędrówki górskimi szlakami i przepiękne widoki. Zobaczcie naszą ostatnią fotorelację z kraju Rumcajsa i Cypiska.

Czeski Raj to Betlemske Skaly, które zobaczyliśmy dzięki naszemu gospodarzowi, a o których nie mieliśmy zielonego pojęcia. Szlak, rozciągający się tuż za naszym lawendowym domem okazał się idealny do wędrówki z czterolatkiem. Betlemske Skaly to wyrastające z ziemi głazy, tarasy skalne, z których podziwialiśmy całą okolicę, drewniane kładki i przepaście. To restauracja z niedźwiedziem, w której zjeść można pyszną dziczyznę i knedliki.

Czeski Raj to także skalne miasto Hruboskalsko, przez które prowadzi Złota Ścieżka Czeskiego Raju. Piękne skały, punkty widokowe, z których rozciągają się wspaniałe widoki, a także zamki Valdstejn i Hruba Skala z najpięniej zlokalizowaną piaskownicą jaką widzieliśmy. Hruboskalsko to także Arboretum Bukovina, Mateusza zachwyt zamkowymi lochami, trdelniki, które uratowały nas przed śmiercią głodową oraz wąskie przejścia między skałami.

Nasz Czeski Raj to nie tylko górskie wędrówki, które chłopaki pokochali. To także krótki wypad do Jicina w poszukiwaniu Rumcajsa, muzeum Skody, w którym D. pewnie mógłby zamieszkać, rewelacyjna restauracja Maskovka, w której wizyta z dzieckiem nie przyprawia o ból głowy. Świetne sernikobrownie i bezonada, czyli lemoniada z syropem z kwiatów bzu. Nasz pobyt w Czeskim Raju to odpoczynek po intesywnym zwiedzaniu Pragi i górskich wędrówkach po Czeskiej Szwajcarii. To oddech, jaki mogliśmy złapać przed powrotem do polskiej rzeczywistości. I już dzisiaj wiemy, że to nie była nasza ostatnia wizyta w Czeskim Raju. Za dużo pięknych miejsc pozostało nam do zobaczenia...